Jak zwiększyć dochody ze sprzedaży?
Właściciele sklepów mogą obecnie skorzystać z ciekawych narzędzi promocyjnych, będzie to przykładowo trade marketing czy też merchandising.
Trade marketing jest to zagadnienie które dotyczy sposobu prezentacji towarów, określania czynników, które wpływają na wybory naszych klientów. Z pewnością z tego typu rozwiązań korzystają sieci sklepów, supermarkety oraz apteki. Warto zwrócić uwagę iż odpowiednie rozmieszczenie towarów w sklepie będzie miało duży wpływ na nasze dochody. Przykładowo należy przygotować ekspozycję, tak aby klient mógł łatwo odnaleźć interesujące go produkty.
Czym jest trade marketing?
Warto stworzyć odpowiednie plany promocji naszych towarów, dzięki czemu możemy zwiększyć sprzedaż, będziemy lepiej widoczni na rynku pośród konkurencji. Oczywiście odpowiednio zorganizowany trade marketing to wiele korzyści, które pozwolą nam na lepsze zarządzanie towarem oraz sprawniejszą sprzedaż. Zwracamy uwagę na optymalne wykorzystanie powierzchni naszego sklepu, możemy badać zachowania klientów, sprawdzać i jak kolejne zmiany będą wpływały na proces zakupowy. Istotny jest także sposób ekspozycji towaru, przykładowo dobrze odbierane są zapełnione towarem półki, jeżeli towaru zaczyna brakować klient może odnieść negatywne wrażenie. Dlatego przygotowanie ekspozycji jest w tym przypadku bardzo istotne.
Naturalnie warto zwrócić uwagę na zarządzanie cenami, możemy porównać ceny w sklepach konkurencyjnych, dostosować je do danego miasta czy też obszaru. Nie bez znaczenia jest także odpowiednia ekspozycja cen, możemy także wykorzystać promocje, które będą przykładowo oznaczały ceny innym kolorem, będą przyciągały uwagę naszych klientów. Cena ma także znaczenie psychologiczne, często markety wyrażają cenę z końcówką 99gr, co ma dać wrażenie iż towar jest nieco tańszy. Z pewnością marketing to także poznanie przyzwyczajeń oraz motywów zakupowych naszych klientów.
Nowoczesny trade marketing to także zbieranie dużej ilości danych, dotyczących naszego sklepu jak również konkurencji. Dzięki dokładnej analizie będziemy mogli dostosować nasze ceny do ceny rynkowych, wykonać wiele różnych analiz, które pozwolą nam podjąć dobre decyzje. Warto przy tym zwrócić uwagę, iż nie zawsze obniżka cen jest najlepszym rozwiązaniem, należy dostosować ceny do możliwości klientów.