Program do telemarketingu, czyli jak zwiększyć efektywność zespołu sprzedażowego?
Firmy, w których sprzedaż produktów lub usług stanowi kręgosłup prowadzonej działalności, za priorytet biorą prawidłowo działające call center. Bezpośredni kontakt z klientem jest jedną z najszybszych ścieżek do finalizacji transakcji. Faktem jest, że największe znaczenie mają umiejętności posiadane przez telemarketera. Mimo to, narzędzia, którymi on dysponuje, mogą realnie wpłynąć na osiągane wyniki. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na zakup i wdrożenie programu do telemarketingu.
Zalety posiadania systemu do telemarketingu
Im większa firma, tym większy zakres produktów lub usług ma do zaoferowania. Natłok informacji może jedynie spowolnić, bądź nawet utrudnić pracę konsultantów. Wdrożenie w firmie takiego rozwiązania jak program do telemarketingu , przyniesie w dłuższej perspektywie wiele profitów. Do głównych jego zalet zaliczyć można:
– pozytywny wpływ na jakość pracy telemarketera, oraz jego efektywność,
– zmniejszenie kosztów, poprzez lepsze planowanie pracy konsultantów,
– poszerzenie wiedzy konsultantów na temat produktów i usług, jakie oferują klientom,
– zdobywanie wiedzy oraz wskazówek dotyczących klienta,
– sprawniejsze zarządzanie połączeniami, poprzez automatyczne wybieranie numerów do klienta,
– monitorowanie poziomu obsługi klienta,
– wiele innych.
Kiedy warto zastosować program do telemarketingu?
Wciąż rosnąca konkurencja powoduje, że każdy element pracy telemarketera powinien być jak najbardziej przemyślany. Dzięki odpowiedniemu programowi można dotrzeć do większej liczb klientów, skrócić czas pracy marketera przez eliminację nieaktywnych numerów, automatyczne wybieranie połączeń, czy też wykrywanie poczty głosowej. Im więcej rozmów przeprowadzi sprzedawca, tym więcej transakcji może być sfinalizowanych.
Profesjonalny system pozwoli na:
– lepsze wykorzystanie bazy klientów, dzięki prowadzeniu wielu kampanii jednocześnie,
– efektywne nadawanie priorytetów kampaniom i kontaktom,
– przypisywanie wyników rozmów do automatycznego planowania rozmów z klientem,
– dostosowanie tempa pracy agentów, poprzez wybranie najlepszego momentu do rozmów.
Właściciele firm posiadających tego typu rozwiązania deklarują, że sprzedaży w ich firmie wzrosła nawet o 60%. Analogicznie, jeżeli praca marketerów jest poniżej oczekiwań, wyniki sprzedaży poniżej średniej, a działania marketingowe nieskuteczne, to najlepszy sygnał do tego, aby w firmie został wdrożony program do telemarketingu. Bez względu na to, czy zaplecze marketingowe jest dopiero budowane, czy ma być zwiększona jego skuteczność, warto wykorzystywać sprawdzone rozwiązania.