Ubezpieczenie społeczne – rejestracja w UK
Zapewne każdy, kto przebywa w UK wie, że trzeba tam mieć specjalne ubezpieczenie społeczne. Bez tego numeru nie da się legalnie pracować w żadnej firmie na terenie UK. To, dlatego jeśli zamierzamy pojechać do UK to zaczynamy od tego żeby się tam zarejestrować.
Nie jest to może mocno skomplikowane, ale na pewno trzeba będzie znać bardzo dobrze język angielski. Wszystkie sprawy załatwiamy osobiście, co oznacza, że nie możemy wysłać dokumentów i poczekać na numer tylko trzeba pojechać do urzędu i rozmawiać z urzędnikiem. Nie jest to łatwe, bo z językami obcymi jest u nas bardzo różnie. W takiej sytuacji z pomocą przyjdzie nam firma księgowa, która zatrudnia Polaków. Z nimi się porozumiemy, a oni są bardzo dobrze wyszkoleni i podczas takiej rozmowy z urzędnikiem będą nam bardzo pomocni. Nie kosztuje to dużo, a daje bardzo dobre efekty, dlatego warto się na to zdecydować i mieć problem bardzo szybko rozwiązany.
Potrzebne dokumenty
Osoby, które urodziły się na ternie UK mają takie ubezpieczenie przyznawane automatycznie, kiedy ukończą osiemnaście lat. My, jako osoby, które dopiero pojechały do UK muszą to załatwiać samodzielnie.
Potrzebny nam będzie ważny paszport oraz dokumenty, które będą potwierdzały nasz adres zamieszkania jak i rachunki za prąd czy gaz. Przydaje się mieć potwierdzenie, że będziemy pracować w danej firmie. Warto zabrać ze sobą wyciągi z konta bankowego. Jeśli zdecydowaliśmy się na samozatrudnienie to konieczne będzie przywiezienie ze sobą faktur na towary i usługi. Wtedy urzędnicy wiedzą, że to wszystko jest legalne i że potrzebujemy takiego numer ubezpieczenia społecznego. Księgowego, który jest w stanie nam nawet teraz udzielić pomocy znajdziemy. Najpierw trzeba się z firmą skontaktować i dowiedzieć się jak to ma dalej wyglądać. Im wcześniej uda nam się załatwić wszystkie formalności tym lepiej dla nas. Pomoc jest blisko i tylko od nas będzie zależało czy zrobimy to dzisiaj czy jutro. Warto się w takiej sytuacji pospieszyć.